Преподобный Макарий Жабынский, Белевский

22 Января / 4 Февраля
22 Сентября / 5 Октября

Краткое житие преподобного Макария Жабынского, Белевского чудотворца


Подвизался в начале XVII века, избрав для иноческих подвигов разоренную в то время литовцами Жабынскую пустынь. Проводя дни и ночи в непрестанных трудах и заботах по восстановлению обители, преподобный Макарий собрал в скором времени братию и основал монастырь, где стал игуменом. Подвизаясь в непрерывной борьбе с искушениями от диавола и плоти, преподобный подавал братии пример для подражания. В конце жизни, приняв схиму, старец всецело посвятил себя служению Богу, проводя время в умной молитве и духовных подвигах.

Господь благословил великие труды и подвиги своего угодника, прославив его при жизни и после смерти даром чудотворения. Однажды старец, будучи в лесу, помолившись, ударил посохом по земле, и тотчас же на этом месте забил источник воды.

Скончался преподобный Макарий на 84 году жизни в 1623 г. и был погребен вблизи монастырского храма. Много чудес и исцелений совершилось от мощей святого.

Полное житие преподобного Макария Жабынского, Белевского чудотворца


Преподобный Макарий подвизался в начале XVII века в пределах нынешней Тульской губернии. Он известен как возобновитель разоренной Жабынской пустыни, почему и называется ее «возградителем». Сведения о нем, как письменные, так и устные, очень скудны. Неизвестно, откуда преподобный был родом и в какой обители положил начало своей подвижнической жизни. Письменные сказания называют преподобного уже священноиноком, подвижником Жабынской пустыни. Пустынь эта получила свое начало, как общежительная обитель, в 1585 году, когда старцу Онуфрию была пожалована грамота царя Феодора Иоанновича, которой давалось «старцу Анофрию Жабынское городище под монастырь в Карманьи, да пашни... лужок церковный села Спыхова... ему ж дан бор на свечи и на ладан, а черный ему лес сечи на монастырское строение и на дрова про монастырский обиход, а не на продажу». Вместе с угодьями старцу было дано несколько деревень. По той же дарственной грамоте Онуфрий должен был «на том Жабынском городищи храм воздвигнуть Введения Пресвятой Богородицы и монастырь строить». Это обязательство было исполнено Онуфрием, и храм Введения Пресвятой Богородицы был воздвигнут. Пустынь стала называться и доселе именуется Введенской – по имени главного храма, Белевской – по близлежащему городу и Жабынской – по имени колодца Жабынца. Но обитель не могла долго процветать, чему препятствовало само положение ее на границе Московского государства. Благодаря последнему обстоятельству монастырю приходилось много терпеть в XVI веке от лихих набегов крымских татар, а в начале XVII века – и так называемое литовское разорение – от частых набегов и грабежей польских и литовских отрядов, опустошавших под предводительством Лисовского этот край и Белевский уезд. Быть может, в один из таких набегов была разграблена и Жабынская пустынь, прекратившая поэтому на время свое существование. Разграбленная, разоренная и окончательно запустевшая Жабынская обитель своим восстановлением обязана трудам преподобного Макария, ее «возградителя», избравшего ее местом для своих иноческих подвигов и проведшего здесь большую часть своей трудолюбной жизни. Дни и ночи укрепляясь молитвою, проводил преподобный Макарий в непрерывной борьбе с искушениями от диавола и плоти и в непрестанных заботах и трудах по восстановлению обители. Господь Бог благословил великие труды и молитвенные подвиги Своего угодника, и обитель снова процвела. «Стражда в терпении иночески плотию», претерпевая «мраз, зной, в алчбе и жажде», преподобный снова устроил монастырь и собрал братию. Своей святой жизнью подвижник подавал братии пример для подражания. В конце жизни, закончив устроение обители, он уже схимником подвизался на кладезе Жабынце: «крайняго смирения не оставль в житии своем, великий Ангельский образ приял», как поет канон ему. Здесь в уединении старец всецело посвятил свою жизнь служению Богу, проводя дни в умной молитве и в духовных подвигах. В пламенной, исполненной горячей веры, молитве и в подвигах измождения плоти преподобный почерпал силы для борьбы с искушениями, какие неизбежно приходится терпеть от врага спасения рода человеческого всем подвижникам, ищущим высших степеней нравственного совершенствования. И «плотию стражда», преподобный «врага человекоубийцу диавола под нозе свои покорил». Скончался преподобный Макарий 84 лет от роду в 1623 году, 22 января, «в нощи, в куроглашение». Погребен он учениками своими в воссозданной им обители, близ монастырского храма в честь Введения Пресвятой Богородицы.

Мощи преподобного Макария, по преданию, первоначально почивали открыто. Вследствие запустения обители в начале XVIII века они были положены под спудом, но где именно, в каком из храмов обители, в точности неизвестно. Предание говорит, что в 1816 году, когда на место деревянной ветхой строили новую церковь и рыли яму для бута, был найден вполне сохранившимся гроб преподобного Макария и с подобающею честью опущен под алтарь новосозданного храма. В настоящее время в храме во имя преподобного Макария Жабынского, построенном на месте бывшей Никольской церкви, между правым приделом во имя святителя Николая Чудотворца и правым столпом можно видеть на возвышении, под деревянным с позолотою балдахином гробницу с изображением преподобного Макария, перед которой постоянно служатся молебны. На этом месте, по преданию, и почивают мощи преподобного.

Господь Бог, «препрославленный старцем в житии его, препрославил» и Своего угодника – преподобного Макария, «в чудесах и доныне сияющего».

Существует следующее предание о чуде, совершившемся по молитвам преподобного Макария еще при его жизни. Один польский воин, отставший от своих полчищ, встретил в лесу около монастыря преподобного Макария. Умирая от жажды, поляк попросил преподобного дать ему воды. Старец отвечал, что вода есть, но за ней нужно идти к реке. Поляк сказал, что так далеко идти он не в состоянии. Тогда преподобный со словами, что Господу совершить все возможно, ударил посохом по земле, и сейчас же забил ключ чистой, прозрачной воды. Этот ключ получил название Жабынца.

Много чудес было явлено и много исцелений совершалось и по смерти подвижника при его «цельбоносном гробе», как о том свидетельствует синодик Жабынской пустыни. И в наше время преподобный не оставляет своей помощью с верою притекающих ко гробу его.

Передают о двух случаях чудесных исцелений преподобного Макария. У одной женщины опасно заболел мальчик. У него образовалась водянка головы: голова мальчика сделалась огромной по размеру; стала какой-то прозрачной, страшной. Горько плакала мать, когда врачи отказались помочь больному; по совету некоторых благочестивых жителей города Белева она отправилась пешком в Жабынскую пустынь. Горячо молилась несчастная женщина преподобному Макарию в церкви и на кладезе, где он подвизался. С надеждой после того она возвратилась домой. Пришла – и вдруг ее встречает сын вполне здоровым: водянка исчезла и голова приняла обычный здоровый вид; ему стало лучше в то самое время, когда его мать молила о помощи преподобного. Мать сначала была поражена до испуга, затем поспешила вместе с мальчиком в Жабынскую пустынь, чтобы на этот раз уже со слезами радости и словами благодарности поклониться преподобному.

Другая женщина сама исцелилась по вере своей через погружение в кладезе Жабынце. Она была опасно больна, так что не могла даже двигаться без посторонней помощи, и врачи отказались лечить ее. Вдруг у ней явилось горячее желание ехать в Жабынскую пустынь. Муж долго уговаривал ее не делать этого и не подвергать себя опасности, но она настояла на своем. И по приезде в пустынь, когда она хотела искупаться в кладезе, муж советовал ей не погружаться в воду, а только обливаться. Но она с верою в Бога и заступление преподобного Макария попросила погрузить ее в воду. На простыне больную погрузили несколько раз; тотчас же она почувствовала себя лучше и, встав, горячо молилась преподобному Макарию.

Упадок и запустение Жабынской пустыни в конце XVIII века послужило причиной того печального обстоятельства, что о самом преподобном Макарии не сохранилось не только подробных, но более или менее достоверных сведений. Однако имя Жабынского чудотворца не было забыто; и если дальние богомольцы в годы запустения пустыни Жабынской не забывали о ней совершенно, то многие из ближайших к ней жителей всегда свято чтили память ее преподобного покровителя. Благочестивых ревнителей памяти преподобного Макария, от отцов и дедов слышавших сказания о жизни и чудесах Жабынского чудотворца, глубоко огорчало то обстоятельство, что прославление его памяти оставлено, что самые сказания и воспоминания о нем, изглаживая из памяти, забываются. И вот волей Божией, благодаря ревности некоторых благочестивых людей из града Белева, после их заботливых ходатайств перед церковной властью прославление памяти преподобного Макария ныне восстановлено. В 1902 году, 22 января, происходило торжественное чествование памяти преподобного Макария Жабынского и по всей Туле. С этого времени установлено в Туле и на будущее время праздновать 22 января/4 февраля как день памяти преподобного Макария.

Молитвы

Тропарь преподобного Макария Жабынского, Белевского чудотворца глас 4

От мирскаго жития изшед / в тихое пристанище жизни иноческия, преподобне Макарие, вшел еси, / в нейже добре подвизався, душу твою добродетельми превысокими обогатил еси, / и явился еси добр пастырь и учитель иноческому собору, / емуже и обитель возградил еси, / таже в безмолвие вшед и Боговидения сподобився, ко Господу преставился еси, / Иже даром чудес тя обогати. / Егоже ныне моли, / да спасет верою и любовию почитающих святую память твою.

Кондак преподобного Макария Жабынского, Белевского чудотворца глас 8

Житие чистое, терпение, кротость и любовь нелицемерну,/ воздержание совершенное,/ умиление Божественное,/ веру же и надежду истинну и милосердие стяжав,/ равноангельно, Макарие, на земли пожил еси/ и на Небеси Богови с лики Безплотных предстоиши./ С ними же, святе, молися/ мир Российстей Церкви даровати/ и душам нашим велию милость.

Молитва преподобному Макарию Жабынскому

О, священная главо! Великий чудотворче, преподобне отче наш Макарие, преблаженне и преславне, Духа Святаго исполненне! Постников похвало, монашествующих славо, пустыни Жабынския возградителю и украсителю, теплый о нас, грешных, молитвенниче! Ныне со ангельскими воинствы предстояй у Престола всех Царя славы, Господа, и наслаждаяйся света Единосущныя Троицы, и с Гор­ними силами воспеваяй Трисвятую песнь, яко дерзновение имеяй, молися Всемилостивому Владыце спасти вся верующия во имя Его, испроси мир и тишину Святым Церквам низпослати, вере православней укрепление, противныя языки, брани хотящия, видимыя и невидимыя враги низложити, грады, веси и обители наши утвердити, мир весь умирити. Моли Милостиваго Бога, да твоим благоприятным ходатай­ст­вом вся православныя христианы избавит Он от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, от нашествия иноплемен­ник и междоусоб­ныя брани, старыя да подкрепит, юныя да наставит, немудрых умуд­рит, болящия исцелит, плененныя и юзники свободит, сирот засту­пит, мла­денцы воспитает и вся люди сохранит от бед и напастей, и от напа­дения вражия, и смертоносныя язвы, внезапныя смерти и от всякаго зла. Днесь же с верою приходящих рабов твоих, со стра­хом и любовию припадающих к честным мощем твоим и образ подобия твоего любезно целующих, яко теплый нам заступниче, сохрани, в скорбных обстояниих наших предстани, душевных и телесных страс­тей свободи, в день Страшнаго суда шуияго стояния избави и с дес­ными овцами молитвами твоими стати сподоби и слышати блаженный оный глас Владыки, Христа Бога нашего: «Приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царство от сложения мира». Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Канон преподобному Макарию Жабынскому, Белевскому Чудотворцу

Песнь 1

Ирмос: Во глубине постла иногда / фараонитское всевоинство преоруженная сила, / воплощшееся же слово всезлобный грех потребило есть; / Препрославленный Господь славно бо прославися.

Господь, Царь Славы, прославляющия его прославити обетова, / на тебе же, преподобне, обоя устроишася, / якоже бо ты прославил еси Господа в житии твоем, / сице и тя прослави тобою прославленный Господь.

Великий ангельский образ приял еси, / крайняго смирения не оставль в житии твоем, / с лики же ангельскими на Небеси ныне ликуеши. / За ны убо помолися, отче, / ангельскими хвалами Препрославленному Господу.

Трудами насадил еси, / слезами молитвенными оросив, яко сад Божий, обитель твою, преподобне. / Прими убо и наша слезы умиления / и ходатайственно вознеси я к престолу Препрославленнаго Господа.Богородичен: К Богородице о нас помолися, отче преподобне, / да умолит Сына Своего помиловати нас, / славно да прославится в милости Своей Препрославленный Господь.

Песнь 3

Ирмос: Процвела еси пустыня, яко крин, Господи, / языческая неплодящая, Церковь / пришествием Твоим, / в нейже утвердися мое сердце.

Процвела есть Жабынская пустыня / за молитвы избранника Твоего, Господи, преподобного пустынножителя Макария, / в нейже да обрящем утешение, / здравие же и спасение заступлением преподобнаго.

Чудес дарованием благоволи Господь тя прославити, смиреннаго / и много лет яко бы забвенного, / да немощным нам подаст благовременную помощь / и вере нашей оскудевающей укрепление.

Богоносе отче Макарие, / Богу непрестанный о нас был еси молитвенник / и Пресвятаго Утешителя Духа в серце твоем носил еси. / Но убо воздвигни от сна греховнаго / и от искушения диавольскаго огради ны, молящияся тебе.

Богородичен: Богородительнице Благая, моли о нас / и наша недостойныя молитвы принеси ко Престолу Благаго Сына Твоего, / и Твоим да будет сомолитвенником о нас Макарий преподобный.

Седален, глас 4:

На твердем веры камени утвержден сый, / в безмолвии подвизаяся, течение постничества добре скончал еси / и мздовоздаяние от Христа приял еси, / Емуже ныне молися, всеблаженне, / в вере и добродетелех нас утвердити.

Слава, и ныне, Богородичен:

Ты покров мой от напастей вражиих, Владычице, / Ты свет сердцу моему, / печальми житейскими омраченному, присно буди, Богородице, и спаси мя.

Песнь 4

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай ни ангел, / но Сам, Господи воплощся, / и спасл еси всего мя человека. / Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

От Девы Пречистыя на землю пришел еси, во еже спасти нас, Господи, / и от спасенных великое множество прославил еси, / да не токмо Тя у Престола Твоего славословят, / но и о нас ходатайствуют. / Веруем убо, яко в сонме том пресветлом / предстательствует о нас преподобный отец наш Макарий.

От отечества нашего взят был еси в Небесное Царствие, отче преподобне. / Не забуди убо чад твоих, избранниче Божий Макарие, / еще пришельствующих на земли.

Буди с нами, отче наш Макарие, / да с тобою дерзновенно Бога Отца прославим, / Сына превознесем и Святому Духу поклонимся.

Богородичен: С Богородицею, вслед Ея мыслию во святая внидем / и к Ней со смирением притецем, в покаянии зовущее: / Спасительнице спаси нас.

Песнь 5

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо, Владыко к Светоначальнику, Отцу Твоему, / От нощи неведения / приведения имамы.

Нощи неведения прешедшей приближися день спасения, / и Свет миру возсия – Христос Господь. / К сему убо ныне, молитвами преподобнаго Макария, / от греховныя нощи приведение имамы.

Нощию петлоглашение, / имже Господь пришествие Свое второе назнаменова, / к тебе Господь прииде душу твою прияти, преподобне, / молитвами же вложи в души наша память смертную.

Нощь многолетняя прейде, / в нюже бе под спудом память твоя отче наш, /но сия ныне явися, светящи всем, /яже в твоей храмине суть, / в нюже мы, верою и любовию влекоми, приведение имамы.

Богородичен: Не бойся малое стадо, / яко благоизволи Отец ваш дати вам Царство, глаголет Господь. / И не изнеможе глагол сей у Господа, / уже бо достиже завещанного Царства пастырь наш, да привлечет с собою все стадо свое молитвами Богородицы.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховной валяяся, / неисследную милосердия Твоего призываю бездну: / от тли, Боже мя возведи.

Бездна милосердия Божия бездну грехов наших да превозможет, / ничесоже от нас взыскующе, разве слез покаяния умиленнаго, / о сем помолися за ны, преподобне отче наш.

От бездны греховной помози нам, Боже, возникнути, молитвами преподобного Макария сподоби ны прежде конца покаятися / и Твоих Божественных Тайн причастником быти.

Славим Тя, Святая Троице, /и дивимся бездне милосердия Твоего к нам, много согрешающим. / Но еще долготерпи о нас, Боже наш, / дондеже покаемся со слезами, / присно поминающее последняя своя.

Богородичен: Чистую чисто почтим / устыдимся пред лицеем ея сквернаго жития нашего, отче преподобне! / Ты убо настави нас достойно чтити Матерь Божию Пречистую.

Кондак, глас 8:

Житие чистое, терпение, кротость и любовь нелицемерну, / воздержание совершенное, / умиление Божественное, / веру же и надежду истинну и милосердие стяжав, / равноангельно, Макарие, на земли пожил еси / и на Небеси Богови с лики Безплотных предстоиши. / С ними же, святе, молися / мир Российстей Церкви даровати / и душам нашим велию милость.

Икос:

Ангельски на земли поживша, / преподобнаго отца нашего Макария, придите, людие, сошедшеся, восхвалим, / сице к нему рекуще: / радуйся, на земли поживый небесно; радуйся, во плоти, аки безплотен подвизавыйся. / Радуйся, страсти до конца умертвивый и безтрастия достигнувый; / радуйся, душу дарованьми Духа Святаго исполнивый. / Радуйся обитель возградивый и иноков собравый; / радуйся, пастырским жезлом твоим во ограду Небесную тыя управивый. / Радуйся, града Белева похвало; / радуйся, пустыни твоея непоколебимое утверждение. / Радуйся, присно молящийся Господеви мир Российстей Церкви даровати / и душам нашим велию милость.

Песнь 7

Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя / высок пламень вознесло есть. / Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, / Сый благословен и препрославлен.

Сый благословенный Христос Бог наш / да избавит нас огня геенскаго, /со слезами покаянными о сем помолимся. / Кто же ныне даст очесем нашим источник слез, / аще не ты, отче, блаженство плача познавый в житии твоем.

Высокий пламень неверия и нечестия возносит беззаконнующий. / Но мы сохранити веру потщимся, / убежим нечестия, убоимся пламени геенскаго, / ко Христу притецем и у Него с Макарием блаженство улучим.

Един Сый Святыя Троицы, Христе Боже наш! / Сотвори в нас обитель, по обетованию твоему, / с Преблагословенным и Препрославленным Твоим Отцем и со Святым Духом, / жизни и утешения Подателем.

Богородичен: Радуйся, Владычице, и радость нам подаждь, от бед спаси, / в мире Церковь Твоего Сына сохрани, и умоли, да благословит яко достояние Свое.

Песнь 8

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, / Божиим велением халдеи опаляющая, / верныя же орашающая, поющия: / благословите вся дела Господня, Господа.

В телеси Ангела, почтим Макария, блаженству тезоименитого, и, подражая его житию во Христе, / поне единаго от блаженств Евангельских достигнути потщимся.

Огнь искушений греховных палит мя, / но страждущую мою душу ороси росою благодати Христовой / и твоими молитвами, блаженнее.

Да пребудет благословение твое Богоугодное во имя Пресвятой Троицы / на обители твоей, и на земли отечествия твоего, / и на всех. Тебе усердно призывающих, отче преподобне.

Богородичен: Доныне и во веки блажим Тя, вси роди, Святая Богородительница, / Спаси нас, яко Спаса родила еси душ наших.

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, / воплощься от Девы, нам явися, / омраченная просветити, собрати расточенная. / Тем Всепетую Богородицу величаем.

Со ангельскими чинми, хвалящими Господа, / и с Богородицею Того хвалити сподобился еси, / сподоби же и нас, преподобне отче наш, / да с тобою Господа славим и Богородицу величаем.

Ангели, вхождение Пречистыя во святая святых зряще, удивишася. / Мы же дивимся, / како во святый храм, трудами твоими созданный на месте, варвары разоренном, / чудотворною иконою Своею вниде Пречистая, / Юже, яко Всепетую Богородицу величаем.

Бога Отца прославим, тебе Богоносному отцу нашему последующе, / Божественного Сына возвеличим, / да с Ним и всыновление Отчее приимем, / Святому Духу поклонимся, да научит ны молитися, якоже подобает, / да и Сам, вопия в душах наших, / укрепит нас к Богу сыновнее вопити: Авво, Отче!

Богородичен: Радуйся, Радосте наша! / Пребуди с нами, яко да и Господь, Иже с Тобою, в нас пребудет. / Собери во двор церковный овцы расточенныя, / отпадшия возврати к соединению, /просвети омраченных неверием, / да вси вкупе Тя, Всепетую Богородицу, величаем.

Акафист преподобному Макарию Жабынскому, Белевскому Чудотворцу

Кондак 1

Преподо́бному отцу́ Мака́рию на́­ше­му соста́вим по­хва­лу́, я́ко помо́щнику на́­ше­му и хо­да́­таю пред Го́с­по­дем Бо́­гом. Ты же, уго́д­ни­че Хрис­то́в, не погнуша́йся пе́нием на́­шим убо́гим и сам помога́й нам и не́­мо­щи на́­шей, да зо­ве́м ти:

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Икос 1

Ангелоподо́бное жи­тие́ твое́ представля́я, преподо́бне о́т­че в тишине́ пусты́нней провожда́емое, дерза́ем с лю­бо́­вию вопи́ти те­бе́:

Ра́­дуй­ся, жи­тие́ жесто́кое в пусты́ни воз­лю­би́­вый;

Ра́­дуй­ся, по́двигом и́ноческим плоть свою́ изнури́вый;

Ра́­дуй­ся, суету́ ми́­ра се­го́ лу­ка́­ва­го возненави́девый;

Ра́­дуй­ся, в мо­ли́т­вах бо́дрствуя, те́­ло твое́ ду́хови покори́вый;

Ра́­дуй­ся, стра­ны́ на́шея укра­ше́­ние и прославле́ние;

Ра́­дуй­ся, гра́­да Беле́ва ра́­дость и ве­се́­лие;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 2

Ви́­дя­щи жи­тие́ твое́, ка́­ко воспое́м чу­де­са́ твоя́? Ка́­ко же ты, ви́­дя в пусты́ни жа́ждою погиба́ющего че­ло­ве́­ка во́­ду из ка́мене уда́ром же́зла тво­его́ извле́кл еси́ и жа́ж­ду­ща­го напои́в заставля́еши чудеси́ се­му́ ди­вя́­ще­ся воспе́ти Бо́­гу ди́в­но­му во свя­ты́х сво­и́х: Алли­лу́иа?

Икос 2

Ра́­зум не уразуме́ет какову́ю си́­лу целе́бную даде́ Гос­по́дь исто́чнику тво­ему́, преподо́бне о́т­че, к нему́же притека́ющие с ве́­рою и доны́не ис­це­ле́­ний сподобля́ются мо­ли́т­ва­ми тво­и́ми, се­го́ ра́­ди во­пи­е́м ти:

Ра́­дуй­ся, Моисе́ови в пусты́ни уподо́бивыйся, во́­ду из ка́мене ис­то­чи́­вый;

Ра́­дуй­ся, жа́ж­ду­ща­го то́ю водо́ю оби́ль­но напои́вый;

Ра́­дуй­ся, я́ко и доны́не во́ды ис­то́ч­ни­ка тво­его́ не оскудева́ют;

Ра́­дуй­ся, я́ко и доны́не по́­мо­щию твое́ю во́ды сия́ неду́жных исцеля́ют;

Ра́­дуй­ся, ско́­рый наш в ско́р­бех по­мо́щ­ни­че;

Ра́­дуй­ся, те́п­лый наш к Бо́­гу мо­ли́т­вен­ни­че;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 3

Си́­ла Бо́­жия, ди́в­но в те­бе́ проявле́нная да помо́жет и нам, не­мощ­ны́м и убо́гим, в мо­ли́т­вах бо́дрствуя пе́­ти о те­бе́ Со­зда́­те­лю на́­ше­му: Алли­лу́иа.

Икос 3

Иму́­щи па́­мять сме́рт­ную, бдел, не дава́я оче­се́м тво­и́м дрема́ния, ожида́я: ег­да́ Жени́х душ на́­ших Гос­по́дь прии́дет, име́я свети́льник ду́­ши твоея́ горя́щий, се­го́ ра́­ди во­пи­е́м ти:

Ра́­дуй­ся, сон от оче́с тво­и́х усе́рд­но отгна́вый;

Ра́­дуй­ся, в мо­ли́т­вах бо́дрствуя в нощи́, в куроглаше́нии дух твой Го́сподеви пре­да́­вый;

Ра́­дуй­ся, приме́ром сво­и́м нас уны́лых на по́двиг призыва́еши;

Ра́­дуй­ся, сон ле́ности на́шея от оче́с на́­ших незри́мо отгоня́еши;

Ра́­дуй­ся, мно́гих за­блу́жд­ших на путь и́с­ти­ны наста́вителю;

Ра́­дуй­ся, ду­хо́в лу­ка́­вых ско́­рый прогони́телю;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 4

Бу́ря не­ве́­рия, бу́ря смуще́ния и искуше́ния потопля́ет кора́бль наш! Бу́­ди нам путево́ждь, преподо́бне, среди́ волн жите́йскаго мо́ря, и приведи́ нас в Ца́рст­вие Не­бе́с­ное, да воспое́м спаса́ющему нас Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́шавши глаго́л Спа­си́­те­ля на́­ше­го: «Не бо́йся, ма́­лое ста́­до, я́ко благоволи́ Оте́ц ваш да́­ти вам Ца́рст­во» — те­бе́, чест­ны́й о́т­че, про́­сим: — ты, дости́гши Ца́рст­вия От­ца́ тво­его́, не за­бу́­ди ма́­лое твое́ ста́­до, да зо­ве́м ти:

Ра́­дуй­ся, па́­сты­рю наш до́б­рый;

Ра́­дуй­ся, оте́ц наш чадолюби́вый;

Ра́­дуй­ся, я́ко ты со А́н­ге­лы в ве́чной сла́­ве лику́еши;

Ра́­дуй­ся, я́ко нас за­блу́жд­ших тво­и́х ове́ц усе́рд­но взыску́еши;

Ра́­дуй­ся, я́ко по́­мо­щию твое́ю и мы спа­се́­ния получи́ти ча́ем;

Ра́­дуй­ся, я́ко хо­да́­тай­ством тво­и́м и мы про­ще́­ния от Бо́­га ожида́ем;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 5

Я́ко бо­го­те́ч­ная звез­да́ сия́еши нам с вы­со­ты́ се­ле́­ния тво­его́ преподо́бне о́т­че, и ви́диши я́ко зле стра́ждем мы во гре­се́х погиба́ющи, друг дру́гу досажда́ющи, бра́та ненави́дящи, нау­чи́ нас любви́ о Хрис­те́ и смире́нию, да умиле́нно вос­по­и́м с то­бо́ю Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́диши ты о́т­че, я́ко све­ти́ль­ни­ки душ на́­ших угаса́ют, суето́ю ми́­ра се­го́ омраче́нныя, и плени́цами враг ду́­ши на́­ша связа́в, во тьму кроме́шную вся́чески влече́т! К кому́ простре́м ру́­це, к кому́ воспла́чем го́рце? Ты, о́т­че, подви́гнись к на́­ше­му неможе́нию, да по­е́м ти те́п­ле:

Ра́­дуй­ся, всег­да́ сла́­вы су́етныя избега́яй;

Ра́­дуй­ся, и нас гре́ш­ных тому́ же науча́яй;

Ра́­дуй­ся, я́ко ра́­ди вели́каго тво­его́ сми­ре́­ния ма́ло что из жи­тия́ тво­его́ изве́стно лю́­дем;

Ра́­дуй­ся, я́ко с на́­ми мо́­щи твоя́ скры́тыя под спу́дом;

Ра́­дуй­ся, я́ко ду́­хом тво­и́м на ме́сте по́двигов тво­и́х таи́нственне обита́еши;

Ра́­дуй­ся, я́ко всех приходя́щих к те­бе́ с ве́­рою в ско́р­бех утеша́еши;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 6

Пропове́дает по́д­ви­ги твоя́ страна́ на́­ша, чест­ны́й о́т­че, — ка́­ко помина́я их не устыди́мся скве́р­на­го жи­тия́ на́­ше­го, в ле́ности провожда́емаго, грехо́вными по́мыслы омрача́емаго, где яви́мся тяготы́ и зно́я дневна́го не поне́сши, ка́­ко вос­по­и́м непотре́бными ус­ты́ свои́ми Твор­цу́ и Со­зда́­те­лю сво­ему́: Алли­лу́иа?

Икос 6

Воз­сия́ пусты́ня Жабы́нская в дре́в­няя вре­ме­на́, ю́же не́­ког­да от ва́рваров разоре́нную ты, свя­ты́й о́т­че, труда́ми свои́ми возста́вил еси́, та́­ко и ду́­ши на́­ша от вра­га́ оскверне́нныя и опустоше́нныя укрепи́в возста́ви, да зо­ве́м ти:

Ра́­дуй­ся, оби́­тель благоукраше́нную на ме́сте пусте́м основа́вый;

Ра́­дуй­ся, мно́­жест­во и́ноков прите́кших к те­бе́ во еди́но собра́вый;

Ра́­дуй­ся, я́ко пу­те́м те́сным веду́щим в Ца́рст­вие Не­бе́с­ное текл еси́;

Ра́­дуй­ся, я́ко мно́гих из бра́тии своея́ с со­бо́ю совле́кл еси́;

Ра́­дуй­ся, я́ко ты а́нгельски по­жи́л еси́ еще́ в бре́нном те­ле­си́;

Ра́­дуй­ся, я́ко ра́дуешися с ни́­ми ку́п­но на Не­бе­си́;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 7

Хо­тя́й провозсия́ти те­бе́ все́­ми доброде́тельми блаже́нне Мака́рие, Вла­ды́­ка Хрис­то́с при­зва́ тя на служе́ние лю́дям, да научи́ши их смире́нию и терпе́нию и́хже сам стяжа́в, пред­стои́­ши Бо́­гу вопия́ за ны: Алли­лу́иа.

Икос 7

Ди́вна иму́ща тя вои́стину, о́т­че, подви́жника и мо­ли́т­вен­ни­ка кре́пкаго с лю­бо́­вию взира́ем на ме́сто по́двигов тво­и́х и умиле́нно во­пи­е́м ти си́­це:

Ра́­дуй­ся, бла­ги́й и ве́р­ный ра́­бе виногра́да Хри­сто́­ва;

Ра́­дуй­ся, о́т­че всеми́лостивый не лиша́ющий нас сво­его́ предста́тельства и покро́ва;

Ра́­дуй­ся, си́­рых по­мо́щ­ни­че и за­ступ­ле́­ние;

Ра́­дуй­ся, свеща́ бла­го­да́­тию Бо́­жиею возже́нная, освеща́ющая нам путь ко спа­се́­нию;

Ра́­дуй­ся, нивочто́же вмени́вый зем­на́я, возлюби́в не­бе́с­ная;

Ра́­дуй­ся, простира́яся в го́рняя забыва́я те­ле́с­ная;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 8

Стра́н­но и чу́дно жи­тие́ твое́ преше́л еси́ на зем­ли́, преподо́бне о́т­че, не ви́­дя поко́я в труда́х сво­и́х и ста́рец быв немощны́й, не­из­ре­че́н­наго до­сти́гл еси́ на Не­бе­си́, иде́­же со А́н­ге­лы пое́ши Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 8

Все́ю ду­ше́ю отда́вшись Го́сподеви и всем жи­ти­е́м послужи́вши ему́, просла́вился еси́ благожитие́м сво­и́м в стра­не́ на́­шей. Се­го́ ра́­ди во­пи­е́м ти си́­це:

Ра́­дуй­ся, А́н­ге­лом со­бе­се́д­ни­че;

Ра́­дуй­ся, усе́рдный о нас к Бо́­гу мо­ли́т­вен­ни­че;

Ра́­дуй­ся, мо́­щи твоя́ от поруга́ния неизрече́нно сохрани́вый;

Ра́­дуй­ся, да́нный те­бе́ от Бо́­га тала́нт во мно́гажды усугуби́вый;

Ра́­дуй­ся, уго́д­ни­че Хрис­то́в бла­го­да́­тию просветле́нный;

Ра́­дуй­ся, све­ти́ль­ни­че еле́ем до́б­рых дел преиспо́лненный;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 9

Вся́­кия утоли́ бо­ле́з­ни и пе­ча́­ли, ве­ли́­кий наш зас­ту́п­ни­че, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие! По­да́ждь нам убо́гим хо­тя́ бы вма́ле после́довати жи­тию́ тво­ему́, сла́­ву ми́­ра нивочто́же вменя́ти и дости́гнув Ца́рст­вия Не­бе́с­на­го вку́­пе с то­бо́ю воспе́ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 9

Вити́й многовеща́нных ус­та́ не воз­мо́­гут воспе́ти тя по до­стоя́­нию, коли́ко же на́­ша убо́зии язы́цы ублажа́т тя! Но ты, ми́лостиве о́т­че, не отврати́ся от хвале́ния на́­ше­го, да вос­по­и́м ти си́­це:

Ра́­дуй­ся, и́ноков по­мо́щ­ни­че и упра́вителю;

Ра́­дуй­ся, в ми́­ре благотеку́щих ми́лостивый вразуми́телю;

Ра́­дуй­ся, ми́лостыню подава́ти нас науча́яй;

Ра́­дуй­ся, забыва́ти ни́­щих и убо́­гих нам возбраня́яй;

Ра́­дуй­ся, шипо́к бла­го­во́н­ный жабы́нския пусты́ни;

Ра́­дуй­ся, оби­та́­яй с небе́сными зем­ны́х не ос­тав­ля́­еши и доны́не;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́ ду́­шу свою́ преподо́бне о́т­че, ве́дый: я́ко неиму́щему любви́ к Бо́­гу, ники́имиже по́д­ви­ги получи́ти спа­се́­ние возмо́жно: стя­жа́л еси́ ве­не́ц доб­ро­де́­те­лей — е́же есть лю­бо́вь к Бо́­гу, Ему́же пред­стоя́ ны́­не ра́­дост­но вопие́ши: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ еси́ всем че­ло­ве́­ком к зас­туп­ле­нию тво­ему́ при­бе­га́ю­щим, преподо́бне о́т­че, те́м­же и нам, к те­бе́ при­те­ка́ю­щим и твоея́ по́­мо­щи про­ся́­щим, бу́­ди сте­на́ кре́п­кая, и огражда́й от всех бед и на­па́с­тей да с лю­бо́­вию по­е́м ти та­ко­ва́я:

Ра́­дуй­ся, во́и­не Ца­ря́ Не­бе́с­на­го, не обяза́выйся ку́плями жите́йскими, да Ему́ уго́ден бу́деши;

Ра́­дуй­ся, я́ко а́ще и потруди́лся еси́ зде на зем­ли́, ны́­не на не­бе­си́ лику́еши;

Ра́­дуй­ся, я́ко еди́­на­го Го́с­по­да во вся дни жи­во­та́ тво­его́ иска́вый;

Ра́­дуй­ся, ра́­зве Его́ ничесо́же на зем­ли́ и не­бе­си́ жела́вый;

Ра́­дуй­ся, всю жизнь свою́, я́ко раб пред ли­це́м Го́с­по­да сво­его́ ходи́вый;

Ра́­дуй­ся, Хри­ста́, Его́­же возлюби́л еси́, душе́вныма очи́­ма непреста́нно созерца́вый;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 11

Пе́­ние хва­ле́б­ное при­но́­сим ти от смире́нных сер­де́ц на́­ших, преподо́бне о́т­че Мака́рие; е́же с лю­бо́­вию прие́мши, мо­ли́ Го́с­по­да из­ба­ви­ти­ся нам от бед и скор­бе́й, наипа́че же в час кон­чи́­ны на́шея тво­и́м заступле́нием предвари́, да не умре́м без по­кая́­ния, но спо­до́­бим­ся в Не­бе́с­ных селе́ниях с то­бо́ю воспе́ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 11

Свеща́ еси́ в Це́рк­ви Христо́ве, яви́л­ся еси́ горя́щи невеще́ственным све́­том бла­го­да́­ти Бо́­жия, оживля́ющия окамене́вшая серд­ца́ на́­ша, се­го́ ра́­ди мо́­лим тя: про­све­ти́ ны, омраче́нныя грехо́м, да воспое́м ти:

Ра́­дуй­ся, ис­то́ч­ни­че в жизнь ве́ч­ную теки́й;

Ра́­дуй­ся, ко спа­се́­нию приме́ром сво­и́м и жи­ти­е́м мно́гих приведы́й;

Ра́­дуй­ся, в поще́ниях и бде́ниях вкуси́вый ду­хо́в­ныя сла́дости;

Ра́­дуй­ся, в мо­ли́т­вах тво­и́х всено́щных исполня́выйся бо­же́ст­вен­ныя ра́­дос­ти;

Ра́­дуй­ся, в труда́х тво­и́х плоть смири́вый;

Ра́­дуй­ся, о́б­раз терпе́ния лю́­дем яви́­вый.

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 12

Бла­го­да́ть дана́ те­бе́ от Бо́­га во е́же руководи́ти ко спа­се́­нию и сохраня́ти от бед чту́­щих па́­мять твою́, чест­ны́й о́т­че. Мы же, дивя́щися в те­бе́ всемогу́ществу и бла­го­да́­ти Бо­жией во­пи­е́м: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́щи пра́­вед­ное жи­тие́ твое́, сла́­вя­ще тру­ды́ твоя́ в ни́х­же восходи́л еси́ от си́­лы в си́­лу, зрим и ис­по­ве́­ду­ем я́ко кончи́на твоя́ рожде́ние бысть в жизнь приснотеку́щую, ея́­же струя́ми благода́тными и нас зем­ны́х окропля́еши. Те́м­же бла­го­да́р­ствен­но вос­пе­ва́ю­ще тя гла­го́­лем:

Ра́­дуй­ся, ра́­дос­ти приобщи́выйся, в пе­ча́­ли су́­щих не забыва́яй;

Ра́­дуй­ся, сла́дости ми́­ра се­го́ я́ко сор отрева́яй;

Ра́­дуй­ся, я́ко ду́­шу твою́ сле­за́­ми по­кая́­ния омы́л еси́;

Ра́­дуй­ся, я́ко ко Хри­сту́ пу­те́м у́зким сле́довал еси́;

Ра́­дуй­ся, сми­ре́­ния о́б­ра­зе, и́м­же горды́ню ми́­ра се­го́ низложи́л еси́;

Ра́­дуй­ся, я́ко го́р­ня­го оте́чества дости́гнути все́ю ду­ше́ю воз­же­ла́л еси́;

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 13

О, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че и ве­ли́­кий уго́д­ни­че Хрис­то́в, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, при­ими́ от нас не­до­сто́й­ных чад тво­и́х убо́гое сие́ хвале́ние, бу́­ди нам оте́ц чадолюби́вый, умо­ли́ Го́с­по­да, да из­ба́­вит нас от всех бед и на­па́с­тей, Це́р­ковь свою́ со­хра­ни́т, па́стырей вразуми́т и всех нас ко Хри­сту́ приведе́т, и на су­де́ сво­е́м по­ми­лу­ет, во­пию́­щих ему́: Алли­лу́иа.

(сей кондак чита́й трижды, пото́м икос 1, за­те́м кондак 1)

Мо­ли́т­ва

О, свяще́нная главо́! Ве­ли́­кий чу­до­тво́р­че, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, пре­бла­же́н­не и пресла́вне, Ду́­ха Свя­та́­го испо́лненне! По́ст­ни­ков по­хва­ло́, мо­на́­шест­вую­щих сла́­во, пусты́ни Жабы́нския возгради́телю и укра­си́­те­лю, те́п­лый о нас, гре́ш­ных, мо­ли́т­вен­ни­че! Ны́­не со а́нгельскими во́инствы пред­сто­я́й у Пре­сто́­ла всех Ца­ря́ сла́­вы, Го́с­по­да, и на­слаж­да́­яй­ся све́­та Единосу́щныя Тро́ицы, и с го́рними си́лами воспева́яй Трисвяту́ю песнь, я́ко дерз­но­ве́­ние име́яй, мо­ли́­ся Всеми́лостивому Вла­ды́­це спас­ти́ вся ве́­рую­щия во и́мя Его́, ис­про­си́ мир и ти­ши­ну́ Свя­ты́м Церква́м низпосла́ти, ве́­ре правосла́вней укреп­ле́­ние, проти́вныя язы́ки, бра́­ни хотя́щия, ви́­ди­мыя и неви́димыя вра­ги́ низложи́ти, гра́­ды, ве́­си и оби́­те­ли на́ши утвер­ди́­ти, мир весь уми́рити. Мо­ли́ Ми́­ло­сти­ва­го Бо́­га, да тво­и́м бла­го­при­я́т­ным хо­да́­тай­ством вся пра­во­сла́вныя христиа́ны из­ба́­вит Он от гла́­да, губи́тельства, тру́­са, по­то́­па, ог­ня́, ме­ча́, от на­ше́ст­вия иноплеме́нник и меж­до­усо́б­ныя бра́­ни, ста́рыя да подкрепи́т, ю́ныя да наста́вит, нему́дрых умудри́т, боля́щия исцели́т, плене́нныя и ю́зники свободи́т, си­ро́т засту́пит, младе́нцы воспита́ет и вся лю́­ди со­хра­ни́т от бед и на­па́с­тей, и от нападе́ния вра́­жия, и смер­то­но́с­ныя я́з­вы, внеза́пныя сме́р­ти и от вся́­ка­го зла. Днесь же с ве́­рою приходя́щих ра­бо́в тво­и́х, со стра́­хом и лю­бо́­вию при­па́­даю­щих к честны́м моще́м тво­и́м и о́б­раз подо́бия тво­его́ лю­бе́з­но целу́ющих, я́ко те́п­лый нам зас­ту́п­ни­че, со­хра­ни́, в ско́рб­ных об­стоя́­ни­их на́­ших предста́ни, ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных страс­те́й сво­бо­ди́, в день Стра́шнаго суда́ шу́ияго стоя́­ния из­ба́­ви и с десны́ми овца́ми мо­ли́т­ва­ми тво­и́ми ста́ти спо­до́­би и бла­же́н­ный о́ный глас Влады́ки, Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го услы́шати: «Прииди́те, благослове́ннии От­ца́ Мо­его́, насле́дуйте угото́ванное вам Ца́рст­вие от сложе́ния ми́­ра». Ему́­же по­до­ба́­ет вся­кая сла́­ва, честь и по­кло­не́­ние, со Без­на­ча́ль­ным Его́ От­це́м и со Пре­свя­ты́м, и Бла­ги́м, и Жи­во­тво­ря́­щим Его́ Ду́­хом, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.