Икона Божией Матери Козельщанская

26 Февраля / 10 Марта (310-й день после Пасхи)

Ко­зе­льщан­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри при­над­ле­жит к чис­лу икон позд­ней­ших по вре­ме­ни про­слав­ле­ния (1881) и вме­сте с тем к чис­лу наи­бо­лее по­чи­та­е­мых. Ико­на эта ита­льян­ско­го про­ис­хож­де­ния и бы­ла при­ве­зе­на в Рос­сию од­ной из при­двор­ных им­пе­ра­три­цы Ели­за­ве­ты Пет­ров­ны (1741–1761). Вла­де­ли­ца ико­ны вы­шла за­муж за пи­са­ря За­по­рож­ско­го вой­ска Си­ро­ма­ху. Так ико­на по­па­ла на Укра­и­ну. В XIX в. она при­над­ле­жа­ла ро­ду Кап­ни­стов и бы­ла их се­мей­ной свя­ты­ней. Ико­на на­хо­ди­лась в се­ле Ко­зель­щине Пол­тав­ской гу­бер­нии. На сыр­ной сед­ми­це 1880 г. дочь В. И. Кап­ни­ста Ма­рия за­бо­ле­ла. Мест­ный врач опре­де­лил незна­чи­тель­ный вы­вих но­ги, от непра­виль­но­го укло­на в сто­ро­ну, и на­ло­жил гип­со­вую по­вяз­ку. Спу­стя неко­то­рое вре­мя ее по­вез­ли к харь­ков­ско­му хи­рур­гу. Он так­же опре­де­лил вы­вих. Чтобы умень­шить боль но­ги при ходь­бе, был сде­лан осо­бый баш­мак со сталь­ны­ми пру­жи­на­ми, об­хва­ты­вав­ши­ми но­гу вы­ше ко­ле­на, и пред­пи­са­но при­ни­мать теп­лые ван­ны. Про­шел пост, но боль­ная не чув­ство­ва­ла об­лег­че­ния.

По­сле Пас­хи Ма­рия по­чув­ство­ва­ла страш­ную боль и в дру­гой но­ге, ко­то­рая у нее ис­кри­ви­лась, как и пер­вая. В. И. Кап­нист сно­ва об­ра­тил­ся к док­то­ру, ко­то­рый на­шел и в ле­вой но­ге вы­вих, и на­дел на эту но­гу сталь­ные пру­жи­ны, по­со­ве­то­вав немед­лен­но вез­ти де­воч­ку на Кав­каз для ле­че­ния ми­не­раль­ны­ми во­да­ми и гор­ным воз­ду­хом. Пу­те­ше­ствие на Кав­каз и ле­че­ние при­чи­ни­ли еще боль­шие стра­да­ния. Си­лы де­воч­ки упа­ли, она по­те­ря­ла вся­кую чув­стви­тель­ность в ру­ках и но­гах и не чув­ство­ва­ла да­же уко­лов. При осмот­ре, кро­ме преж­них по­вре­жде­ний ор­га­низ­ма, бы­ли най­де­ны еще вы­ви­хи в пле­че­вых су­ста­вах, в ле­вом бед­ре и край­няя чув­стви­тель­ность в по­зво­ноч­ном стол­бе на всем его про­тя­же­нии. Та­кая силь­ная сте­пень бо­лез­ни и неиз­вест­ность ее при­чи­ны за­ста­ви­ли воз­вра­тить­ся до­мой. В ок­тяб­ре ме­ся­це отец по­ехал с боль­ной до­че­рью в Моск­ву. Здесь он об­ра­щал­ся к из­вест­ней­шим док­то­рам, ко­то­рые за­яви­ли, что они бес­силь­ны пе­ред бо­лез­нью.

Ро­ди­те­ли и боль­ная уже от­ча­и­ва­лись в спа­се­нии. Но неожи­дан­но пред­ста­ви­лась воз­мож­ность об­ра­тить­ся к по­мо­щи за­гра­нич­но­го про­фес­со­ра. Так как до его при­ез­да в Моск­ву оста­ва­лось про­дол­жи­тель­ное вре­мя, боль­ная по­про­си­лась до­мой. Отец от­пу­стил ее в де­рев­ню, взяв с сво­ей су­пру­ги сло­во при­вез­ти боль­ную дочь в Моск­ву, ко­гда по­лу­чит из­ве­ще­ние о при­ез­де про­фес­со­ра. 21 фев­ра­ля 1881 г. по­лу­чи­ли те­ле­грам­му, что про­фес­сор едет в Моск­ву. Та­кое из­ве­стие встре­во­жи­ло боль­ную: не ока­жет­ся ли и он, как дру­гие, бес­силь­ным?

Мать, ре­шив ехать на сле­ду­ю­щий день, ука­зы­вая на се­мей­ный об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри, ска­за­ла до­че­ри: "Ма­ша, мы зав­тра едем в Моск­ву, возь­ми об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри, по­чисть Его ри­зу и по­креп­че по­мо­лись пред на­шей За­ступ­ни­цей. Про­си, пусть по­мо­жет нам бла­го­по­луч­но со­вер­шить путь и из­ле­чить твою бо­лезнь". Боль­ная и са­ма, по­те­ряв на­деж­ду на зем­ных вра­чей, всю на­деж­ду воз­ло­жи­ла на Бо­га и вве­ри­ла свою судь­бу Небес­ной по­мо­щи. Ико­на эта из­дав­на бы­ла из­вест­на как чу­до­твор­ная. По пре­да­нию, она осо­бен­но по­мо­га­ла де­вуш­кам, при­бе­гав­шим к ней с моль­бой устро­ить се­мей­ное сча­стье. При этом уста­но­вил­ся обы­чай, чтобы мо­ля­щий­ся чи­стил ри­зу на иконе, про­ти­рая ее ва­той или по­ло­тен­цем. При­жав к гру­ди свя­тую ико­ну, боль­ная, с по­мо­щью ма­те­ри, про­тер­ла ее и всю тя­жесть неду­га, скорбь и от­ча­я­ние ду­ши из­ли­ла пред ли­ком Бо­жи­ей Ма­те­ри. И усерд­ная, пла­мен­ная мо­лит­ва боль­ной де­воч­ки бы­ла услы­ша­на. Она сра­зу по­чув­ство­ва­ла си­лу в ру­ках и но­гах и гром­ко за­кри­ча­ла: "Ма­ма! ма­ма! я чув­ствую но­ги! Ма­ма, я чув­ствую ру­ки". Она со­рва­ла ме­тал­ли­че­ские упор­ки и бин­ты и ста­ла сво­бод­но хо­дить по ком­на­те, про­дол­жая дер­жать бла­го­го­вей­но в сво­их ру­ках об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри. Немед­лен­но при­гла­шен был при­ход­ской свя­щен­ник и пред об­ра­зом Бо­жи­ей Ма­те­ри был со­вер­шен бла­годар­ствен­ный мо­ле­бен. Ра­дост­ное со­бы­тие сде­ла­лось ско­ро из­вест­ным в окрест­ных се­лах. Мать по­еха­ла в Моск­ву с вы­здо­ро­вев­шей до­че­рью и взя­ла с со­бой свя­той об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри. Слух об ис­це­ле­нии быст­ро рас­про­стра­нил­ся по Москве и на­род стал сте­кать­ся сна­ча­ла в но­мер го­сти­ни­цы, а по­том в цер­ковь, ку­да пе­ре­нес­ли ико­ну. От ико­ны про­изо­шло еще несколь­ко ис­це­ле­ний. Ко­гда се­мья воз­вра­ти­лась до­мой в Ко­зель­щи­ну, вся окрест­ность уже зна­ла об ис­це­ле­ни­ях от Ко­зе­льщан­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри, со­вер­шив­ших­ся в Москве, и мно­гие со­бра­лись для по­кло­не­ния об­ра­зу. Хра­нить да­лее ико­ну в до­ме не бы­ло воз­мож­но­сти, и, с раз­ре­ше­ния. Вы­со­ко­прео­свя­щен­но­го Иоан­на, ар­хи­епи­ско­па Пол­тав­ско­го, 23 ап­ре­ля 1881 г. ико­на бы­ла пе­ре­не­се­на в спе­ци­аль­но устро­ен­ную вре­мен­ную ча­сов­ню. Каж­дый день с ран­не­го утра не умол­ка­ло пред об­ра­зом мо­леб­ное пе­ние и чте­ние ака­фи­стов.

В 1882 г. был по­стро­ен храм, а опре­де­ле­ни­ем Свя­тей­ше­го Си­но­да от 1 мар­та 1885 г. бы­ла учре­жде­на жен­ская об­щи­на, 17 фев­ра­ля 1891 г. пре­об­ра­зо­ван­ная в жен­ский мо­на­стырь в честь Рож­де­ства Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы.

При за­кры­тии мо­на­сты­ря в 1929 г. ико­на бы­ла тай­но вы­не­се­на мо­на­хи­ня­ми в скит се­ла Оби­ток, а по­сле его за­кры­тия в 1932 г. неглас­но хра­ни­лась в ме­стеч­ке Ко­бе­ля­ках, в 1941–1949 гг. – вновь пре­бы­ва­ла в Ко­зель­щин­ской оби­те­ли, за­тем – в Ле­бе­дин­ском мо­на­сты­ре на Чер­ка­щине, с 1961 г. – в ки­ев­ской квар­ти­ре у быв­ших ко­зель­щин­ских на­сель­ниц, и толь­ко 23 фев­ра­ля 1993 го­да вер­ну­лась в Ко­зель­щи­ну.

Ко­зе­льщан­ской иконе Бо­жи­ей Ма­те­ри со­став­ле­на Служ­ба (на 21 фев­ра­ля) и ака­фист.

Молитвы

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Козельщанской глас 4

Веселися, земле Полтавская/ и все Отечество наше православное,/ се бо яко светозарное солнце,/ явися предчудная икона Твоя, Преблагословенная Богомати,/ мир озаряющи множеством чудес Твоих,/ теми убо обретаем, яже на земли, вся благая и полезная,/ и сущих, яже на Небеси, сокровищ сподобляемся./ Сего ради вопием Ти:/ радуйся, Похвало наша приснопокланяемая,/ спаси ны, молящияся Тебе,/ единая Надеждо и Радование вечное поющих Тя.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее Козельщанской глас 3

Боголепно во смирении красуется обитель Красногорская,/ осеняемая и спасаемая предивным образом Владычицы Пречистыя,/ Небесе и земли Царицы Богородицы,/ от негоже источники благодати и чаша чудес обильно изливаются,/ и усердно притекающии исцеления верою приемлют,/ и невернии верою крепкою сердца исполняют/ и мы, раби Твои, Богомати, благодарне вопием Ти:/ радуйся, Предстательство христиан непостыдное и обители Твоей красото и радование.

Молитва первая Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Козельщанской»

Богородице Дево, Пренепорочная Мати Христа Бога нашего, Заступни­це всего рода христианскаго! Чудо­творней иконе Твоей благоговейно предстояще, молим Тя, услыши нас, молящихся Тебе: приими благодаре­ния наша недостойная о всех неизре­ченных Твоих к нам благодеяниих, в месте сем и во многих весях и градех земли Российския явленных и явля­емых; Ты бо еси больных исцеление, скорбящих утешение, заблуждших ис­правление и вразумление. Буди всем нам покров и утешение, пристанище от всяких зол, бед и обстояний, от глада, труса, потопа, огня, меча, на­шествия иноплеменник, смертоносныя язвы и от злых человек озлобле­ния. О, Премилосердая Мати, буди присно молитвенница любвеобильная о благостоянии святаго храма сего, о мире и тишине жительства общины сея, укрепи и поддержи священнодействующия и служащия во святем хра­ме сем. Осени вседержавным покро­вом Твоим строители и благотвори­тели святыя обители сея, воздаждь им вечными дары щедрот Твоих, за­ступи от всякия напасти и сохрани с верою и благоговением притекающия к чудотворной иконе Твоей и молящияся Тебе с любовию зде и на всяком месте. Вознеси молитвы наша, яко кадило благовонное, ко Престолу Всевышняго, дарующаго нам здравие, долгоденствие и в трудех благочести­вых поспешение, да Твоим окормлением управляеми, и покровом Твоим осеняеми, прославим Отца, Сына и Святаго Духа и Твое Матернее о нас заступление, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Козельщанской»

О, Пресвятая Дево Владычице Богородице, добропослушная Божественному Слову, Мати Пречистая от всех родов избранная, на небеси и на земли ублажаемая, приими и сие благодарение на­ше и всеблагоговейное поклонение чудотворней иконе Твоей юже яко многоцелебный источник Твоея благодати благоизволила еси явити стране нашей православней и святей обители сей. Архангельский глас вопием Ти; Чистая, — Обрадованная, радуйся, с Тобою Господь и Тобою с нами! Предстательством Твоим и заступлением. На Небеси у Престола Всеблагаго Бога никтоже да изыдет отсюда упования своего тощ и неуслышан. О, Пречудная и высшая всех тварей небесных и земных Богомати Дево, благодарне поминая преславная чудеса от святаго образа Твоего дарованная, молим Тя, Всеблагая, не лиши от него и нас дивнаго знамения во спасение наше. Помяни щед­роты Твоя древния, в судьбах Отечества нашего явленная, и да престанем вси от лукавств своих имиже прогневахом Тя в век сей мятежный удалением от любве еюже возлюби и возрасти нас Цер­ковь Святая. О, Премудрая небесная началоводительнице ко спасению инокинь обители именем Твоим нареченной юже избрала еси в достояние Свое на месте сем Тобою благословеннем, яви ю пристанище тихое всем скорбящим и обремененным и чающим блаженныя вечныя жизни. Греш­нии есмы, Пренепорочная Владычице, но Твои до века. Озари убо души наша светом Божественная благодати Твоея, покрый нас от всякаго зла, скор­би и печали: огради от всякия напасти, клеветы человеческия и навета вражия; немощным и болящим здравие даруй; кающихся грешников прости и от плена страстей свободи; отступившия от православныя веры и погибельными ересьми ослепленныя светом богопознания просвети и святей Апостольстей Церкви причти. Молим Тя, умиленно, со­храни и помилуй пастырей Церкви Православныя и всех верных чад ея; утверди житие наше в мире; управи пути и советы наша в правде, во еже открытися в них Царству Христову: даруй нам кончину христианскую, безболезнену, непостыдну, мирну, Божественных Таин причастну, и Сама нам в час той предстани и спаси посреди мытарств воздуш­ных от мрака и скорби лютыя; в страшный же день Суда сподоби ны стати одесную Сына Твоего Хри­ста Бога нашего. Молим Тя, Дево Воспетая, призри благосердием Твоим на обитель сию и сохрани ю до века целу и неврежденну, да выну чистотою воз­вышается и славится в ней величество Единосущныя Троицы и Твое препетое и преблагословенное имя во веки. Аминь.

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Козельщанская»

Кондак 1

Избранней Владычице и Заступнице рода христианскаго, знамениями чудес дивных от святыя Своея иконы в стране нашей возсиявшей, благодарственная и умиленная пения немолчно приносяще, яко Матери Господней, в печалех на­ших и болезнех вопием: радуйся, скорая Утеши­тельнице и Целительнице, любовь Свою и мило­сердие нам являющая.

Икос 1

Архангели и Ангели, Херувими и Серафими и вся Небесныя Силы, зряще Тя на небеси и на земли, яко неисчерпаемый источник благодатных исцелений, непрестанно славят Тя, Присноблаженная Богородице: мы же, грешнии на земли, поминающе дивное знамение милости Твоея, еже в сия последняя времена явила еси в цельбоносней иконе, наследии предков дражайшем, от лет древних из рода в род преходящей ублажаем Тя сице: Радуйся, Небесная Царице, Честнейшая Херу­вим и Славнейшая без сравнения Серафим. Радуй­ся, от всех родов на земли похвалами ублажаемая. Радуйся, одесную Сына Твоего и Бога предстоя­щая. Радуйся, ко Господу Спасу всех нас приводя­щая. Радуйся, яко в видимом образе Твоем невиди­мую силу благодати обретаем. Радуйся, яко на Твое предстательство все упование наше возлага­ем. Радуйся, скорая Утешительнице и Целитель­нице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 2

Видящи Тя, Благосердая Мати, в пречудней иконе Твоей, якоже сущую с нами, стражду­щая в неисцельном недузе девица Мариа, со сле­зами и верою объят икону Твою, лобызающи ю и чающи от Тебе великия милости. Темже исцеле­ние улучивши, абие велегласно возопи к Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум богопросвещен имуще родители исцелевшей всем людем проповедаша о чудеси явленном от святыя иконы сея, да вси притекают к ней с верою и приемлюще скорая исцеления, прославят Тя взывающе: Радуйся, Мати Божия, прошения болящих приемлющая. Радуйся, Мати милосердия, от очес слезы страждущим отирающая. Радуйся, Всеми­лостивая, спасение людем от Спаса являющая. Радуйся, Всещедрая, Своими щедротами нас ода­ряющая. Радуйся, яко Тобою душам нашим утешение обретаем. Радуйся, яко во успении Твоем залог безсмертия уразумеваем. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 3

Силою Духа Божия водима Мариа исцеление улучивши, с радостию велиею взят святую икону родную и во град Москву ко отцу и врачем тую принесе во свидетельство им, да не сокрыт будет новоявленный источник благодатных исцелений. Множество же народа, уведевше, к предивней иконе с верою прихождаху и исцеление неду­гов своих неисцельных приимаху, благодарно взывающе ко Господу Сил: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи вседрагую икону Твою, Владычице, яко дар благодатный, радости исполнися обитель Козельщанская, на горнем месте молитвою, потом, скорбьми и слезами созданная: зрящи бо на руцех Твоих Богомладенца, Крест Всечестный в деснице Своей воздвизающа, чашу же и лжицу близ того предлежащу, с трепетом лобызает святыню Твою, взывающи согласно: Радуйся, Одигитрие, ко обителем Горним путь открывающая. Радуйся, святую обитель нашу в жилище Себе на земли устроившая. Радуйся, Крест Сына Своего, яко оружие острое в сердце Твое восприявшая. Радуйся, всем на земли Крест Христов на ся вземшим понести облегчающая. Радуйся, иночеству, обитель Твою возлюбивше­му, смысл добраго жития даровавшая. Радуйся, чашу терпения и во гладе питание ему благосердно навеки принесшая. Радуйся, скорая Утеши­тельнице и Целительнице, любовь Свою и мило­сердие нам являющая.

Кондак 4

Буря велия иногда укротися сему образу Тво­ему, шествующу по Русскому морю ко Отечеству нашему и вси воини христолюбивии благодатно от потопления спасошася. Темже и мы, сицеваго явления поминание творяще, в бури жи­тия нашего руку помощи сею иконою Твоею получити тщимся, Сыну же Твоему и Богу вопияти дерзаем: Аллилуиа.

Икос 4

Слышим множество чудес от иконы Твоея яв­ляемых, яко и вси концы земли ко Твоему Покрову, не токмо вернии, но и чуждии вере пра­вославной со страхом и упованием к Тебе, Бого­родице, руце свои простирают и, припадающе ко Твоему благосердию, славословия Ти сицевая возсылают: Радуйся, ума нашего просвещение. Радуйся, сердца нашего умиление. Радуйся, веру крепкую в нас утверждающая. Радуйся, на спасения стези заблуждших обращающая. Радуйся, в покаянии грешных ободряющая. Радуйся, и самых отчаян­ных надеждою спасения увеселяющая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 5

Богом прославленную икону Твою, яко живоносный источник святыни почитающе прибегаем к Тебе во храм Твой благолепный, во сла­ву Твою, Премилосердая Мати, созданный: приими зде, якоже кадило благовонное, прошения всех нас, да благодарне воспоем благодеющему Тобою Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше неоскудное чудес излияние, от иконы Твоея являемое, православнии люди потщашася дарми послужити Тебе, Преблагословенная, и вместо кущи малыя, в нейже первее икона Твоя водворися, честный храм Тебе от древес сложиша, последи же и сей дом, Небеси подобный, Тебе воздвигоша: таковому усердию людей Твоих, веру неослабную к Тебе имущих радующеся непрестанно глаголати Тебе дерзаем: Радуйся, страну Полтавскую светом веры озарившая. Радуйся, явлением чудес от святыя Твоея иконы всех увеселившая. Радуйся, Горо благодати небесныя, на горнем месте обитель Твою утвердившая. Радуйся, Кивоте святыни небесныя, во храме созданном жилище Себе восприявшая. Радуйся, Божественная Трапезо и Стамно Златая, небесною манною всех напитавшая. Радуйся, Лествице высокая, путь земным к Небеси пока­завшая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам явля­ющая.

Кондак 6

Проповедует мир весь величие Твое, Богомати, славит Тя наипаче же страна Российская немолчно; ликует обитель святая Твоя, святите­лей лик воспевает Тя присно, монаси и мирстии к иконе Твоей припадают; хор земнородных соглас­но взывают: незабуди всех нас, Всепетая Дево, мир мирови даруй и в скорбех обрадуй, всем радость пошли и воплю вонми; да воззовем вси с небожительми купно Небесному Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия яко свет от небес обитель Твоя, Приснодево Владычице Чистая; коликое множество предивных чудес являеши Ты: се отрок недвижим дыханием веры жизнь прояви; тамо слепец Иоанн не преста вопияти: даруй ми, Мати моя, да очима прозрю; и свет от Тебе слепоту его озари. Притека­ем убо и мы к чудотворней иконе Твоей, вопия: Радуйся, твердая и необоримая наша Заступни­це. Радуйся, рода христианскаго всемощная Защит­нице. Радуйся, градов и весей Покров и Огражде­ние. Радуйся, обителей святых Благословение и Утверждение. Радуйся, яко пред святою иконою Твоею знамения чудес созерцаем. Радуйся, яко на Твое предстательство все упование свое возлагаем. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 7

Хотящим врагом обитель Твою утеснити ино­кинь стадо о Христе любовию собранное, враждой поразити, скоро познаша сии Твое заступление, стеной необоримой Твоей обстоими, и мы с верою взираем в грядущую даль веков и вре­мен благодарно вопия Спасителю Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Дивно и доныне прославляется святая икона Твоя, Владычице, знамениями исцелений от нея являемым. Ты бо, Пречистая, бесныя исцеля­ет и, хромым даруеши хождение, слепым прозре­ние, расслабленным крепость и силу и всяк недуг в людех по вере врачуеши. И мы, видяще чудеса сия и стекшеся в храм Твой благолепием чистым сияющий молим Тя неотступно: Радуйся, всем призывающим Тя скоро готовая помощь. Радуйся, преславней обители Твоей, всем страждущим и скорбящим светлая Радость. Радуйся, яко в иконе Твоей чудотворящей залог милости вечныя обретаем. Радуйся, яко Твоею благодеющей силой в житии своем путь к Небеси улучаем. Ра­дуйся, всех немощных духом и телом врачевство верное. Радуйся, всех скорбящих и обремененных облегчение всеблагое. Радуйся, скорая Утешитель­нице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 8

Странное и преславное видим таинство, яко дивная ужасное явила еси во обители Твоей о неисчерпаемая в чудесех Своих благостыня! Егда воутрие предпразднества Твоего Вхождения во храм Господень приведоша сестры инокиню Пара­скеву, зело разслабленну ко Твоему Пречистому Образу: и сию укрепила еси во мгновении ока, да­ровав ей силу и движение омертвелому составу ея телесе: и сподобися та за Божественной службой Святых Таин Причастиа. Последи же исходя, вос­пет со множеством людей, бывших во храме, хвалу Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Всяк земнородный да взыграется Духом просвещаемь и освящаемь от цельбоносныя святыни Твоея. Радосте наша и Похвало да не умолчит никогда силы Твоя глаголати, аще и не­достоин есть, пред величеством славы Твоея; сего ради и мы преславная глаголем о Тебе, Неизглаголанная Тайно; приими сицевая от нас, яко от глубин духа нашего возносимыя хвалы и благо­дарения: Радуйся, Хранительнице наша в настоящем ве­це. Радуйся, Предстательнице наша в будущем. Радуйся, жестокость и окаменение сердца нашего любовию Своею умягчающая. Радуйся, чистым и благим сердцем познавати Тя научающая. Радуй­ся, яко страсти наша Тобою побеждаем. Радуйся, яко жало греховное страстию Сына Твоего и Бога в себе умерщвляем. Радуйся, скорая Утешитель­нице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 9

Всякое естество человеческое удивися преславному чудеси, явленному исперва последи же и всем явленным и являемым зде и на всяцем месте от святыя иконы Твоея, Преблагословенная Матерь живота, всяку похвалу от земли превосходит небесная слава Твоя: не точию зем­ли нашея, но и иных стран любомудрие и врачевство преклоняются смиренне и честне пред вели­чеством непостижимыя тайны исцелений от Твоея силы источаемых. И мы грешнии в недузех и скорбех отягченнии, не вемы иныя на земли Заступницы, ни благия Утешительницы, токмо Тебе, о, Богомати: ко Твоему благосердию припадая во умилении сердца за премногую милость к нам, недостойным, возсылаем Богу милующему и спасающему всех нас Тобою: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство человеческое не возможет достойно воспети Тя, о, Всепетая Мати, всему миру и стране нашей во святыни икон Твоих неис­числимая знамения и чудеса явльшую; мы же, просвещаемии, сиянием таковыя славы и богатством милостей Твоих недостоинству нашему, непрестанно тщимся хвалу Ти воздати молении сими: Радуйся, Царице Небесе и земли, Престолу Господню предстоящая. Радуйся, Заступнице вечная, Христа за ны умоляющая. Радуйся, Мати чадолю­бивая, всех охраняющая. Радуйся, заблуждших от пути истины к покаянию призывающая. Радуйся, Молебнице теплая, Судию всех умилостивляю­щая. Радуйся, вход во Обители Вечныя кающимся открывающая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 10

Спасти хотя избранную Богом страну и прибе­гающия к Тебе люди, дивно прославила еси, Богоматерь Пречистая, икону Твою Козельщанскую промыслительными знаменьми милостей Твоих всебогатых. Аще бо не бы предстояла молящи о нас, кто бы ны избавил от толиких бед; кто бы сохранил ны до ныне свободны. Несть числа чудесем Твоим, Всеблагая. Не отступим, Влады­чице, от Тебе. Даруй ныне и присно всем нам зрети своя прегрешения, открый в нас источники слез, да омыем падение в бездны греховныя и по­знав Твоего милосердия неизследимую бездну, возстанем и поработаем поя к Небесам прославльшему Тя Всемогущему Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси крепкая обители Твоей якоже и все­му миру, ограждающи нас от врагов досажде­ния, верою и любовию чтущих Тя, честному обра­зу Твоему покланяющихся и приносящих тепле благодарения таковая: Радуйся, чистоты девства и целомудрия сердца ревнителей в любовь Своего сердца приемшая. Радуйся, печаль и обиду от мира в Небесную радость по вере преложшая. Радуйся, вдов и сирот заступление. Радуйся, домашних церквей охранение. Радуйся, сласти земныя презирати нас научающая. Радуйся, преходящия блага мира греховнаго нивочтоже вменяти побуждающая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Спою и милосердие нам являющая.

Кондак 11

Пение архангельское умиленно приносим Ти, Богородице Дево: Радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах! — обаче и тако величия славы Твоея объяти не мним: высоте бо еси неудобовосходимая человеческому помыслу и глубино неудобозримая и ангельскому очеси; кий язык восхвалит Тя; кое слово возвели­чит познавая убо таковыя немощи наша — трепетно вопием Рожденному от Тебе Божественному Сло­ву: Аллилуиа.

Икос 11

Яко светоносная свеща явися святая икона Твоя, Владычице и Матерь Света. Свет бла­годати небесной всем излиявшая, пред Нею же мы благоговейно предстояще взываем Ти: избави грады и веси, домы и нивы наша от всякаго вреда и зла, да с благодарением непрестанно воспоем Ти: Радуйся, удары грома и молнии от нас отводя­щая. Радуйся, от сухости, града, червя и иныя па­губы вертограды и нивы наша спасающая. Радуй­ся, от огненнаго запаления и зловредных повет­рий нас орошающая. Радуйся, от глада и смерти напрасныя нас свобождающая. Радуйся, путь ше­ствующим по суше и морю вспоможение крепкое. Радуйся, язв душевредных и болезней телесных врачевание верное. Радуйся, скорая Утешитель­нице и Целительнице, любовь Свою и милосер­дие нам являющая.

Кондак 12

Благодать Твою свыше подаждь нам, Богоблагодатная Дево; до последних дней мира свя­тую обитель Твою сохрани; восхотевшим в ней жити путь добр к Небеси укажи; любовь и терпе­ние со страхом Господним стяжати в сердцах умудри, да со Ангелы и всеми святыми воспоют Превечному Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поем чудеса Твоя от святыя иконы пред всеми явленныя, величаем Подателя всяческих Бо­га, даровавшаго в ней толикое всем утешение: боля­щим исцеление, скорбящим радование, нищим по­мощь, окованным свободу, мятущимся духом упо­вание бодрое, слабым в вере укрепление твердое: — зрим начертание кроткаго Лика Твоего и объятаго любовию Твоею, Богомати, Богомладенца Христа: лобызаем священные символы страданий Его за грехи всего мира — Крест и Чашу Святую, — и покланяемся непостижным тайнам: от Тебе рождест­ва Непобедимой Силе Креста и Светозарнаго всем Воскресения, воспеваем Ти вечную славу: Радуйся, во славе приседящая Сыну Твоему па Престоле Небесном. Радуйся, прерадованная Мати Царева, мир христианский под вечный покров Своей любовию объявшая. Радуйся, уповающим на Тя конец живота непостыден дающая. Радуйся, безболезнену и мирну кончину верным Богу до смерти ниспосылающая. Радуйся, в мытарствех воздушных душе человечестей путь к Судии ука­зующая. Радуйся, взывающим к Тебе до конца живота красоту вечныя жизни яве являющая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, Божественная славо и красото небесе и земли, неисчерпаемое чудес море, заступнице и Хранительнице рода христи­анского и святыя обители Твоея, приими недо­стойное сие, обаче благодарное от сокрушенного сердца возносимое к Тебе моление; яви нам до конца Матернее Твое милосердие: в скорби и на­пасти не остави нас сирых и в час смертный Твоим теплым предстательством причастники вечнаго блаженства сотвори, да памятуя выну Твоя дивная о нас заступления со всеми святыми не престанем воспевати Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Козельщанская»

Богородице Дево, Пренепорочная Мати Христа Бога нашего, Заступнице всего рода христианскаго! Чудотворней иконе Твоей благоговейно предстояще, молим Тя, услыши нас, молящихся Тебе: приими благодарения наша недостойная о всех неизреченных Твоих к нам благодеяниих, в месте сем и во многих весях и градех земли Российския явленных и являемых; Ты бо еси больных исцеление, скорбящих утешение, заблуждших исправление и вразумление. Буди всем нам покров и утешение, пристанище от всяких зол, бед и обстояний, от глада, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменник, смертоносныя язвы и от злых человек озлобления. О, Премилосердая Мати, буди присно молитвенница любвеобильная о благостоянии святаго храма сего, о мире и тишине жительства общины сея, укрепи и поддержи священнодействующия и служащия во святем храме сем. Осени вседержавным покровом Твоим строители и благотворители святыя обители сея, воздаждь им вечными дары щедрот Твоих, заступи от всякия напасти и сохрани с верою и благоговением притекающия к чудотворной иконе Твоей и молящияся Тебе с любовию зде и на всяком месте. Вознеси молитвы наша, яко кадило благовонное, ко Престолу Всевышняго, дарующаго нам здравие, долгоденствие и в трудех благочестивых поспешение, да Твоим окормлением управляеми, и покровом Твоим осеняеми, прославим Отца, Сына и Святаго Духа и Твое Матернее о нас заступление, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва иная

О, Пресвятая Дево Владычице Богородице, добропослушная Божественному Слову, Мати Пречистая от всех родов избранная, на небеси и на земли ублажаемая, приими и сие благодарение наше и всеблагоговейное поклонение чудотворней иконе Твоей юже яко многоцелебный источник Твоея благодати благоизволила еси явити стране нашей православней и святей обители сей. Архангельский глас вопием Ти; Чистая, — Обрадованная, Радуйся, с Тобою Господь и Тобою с нами! Предстательством Твоим и заступлением. На Небеси у Престола Всеблагаго Бога никтоже да изыдет отсюда упования своего тощ и неуслышан.О, Пречудная и высшая всех тварей небесных и земных Богомати Дево, благодарне поминая преславная чудеса от святаго образа Твоего дарованная, молим Тя, Всеблагая, не лиши от него и нас дивнаго знамения во спасение наше. Помяни щедроты Твоя древния, в судьбах Отечества нашего явленная, и да престанем вси от лукавств своих имиже прогневахом Тя в век сей мятежный удалением от любве еюже возлюби и возрасти нас Церковь Святая. О, Премудрая небесная началоводительнице ко спасению инокинь обители именем Твоим нареченной юже избрала еси в достояние Свое на месте сем Тобою благословеннем, яви ю пристанище тихое всем скорбящим и обремененным и чающим блаженныя вечныя жизни. Грешнии есмы, Пренепорочная Владычице, но Твои до века.Озари убо души наша светом Божественная благодати Твоея, покрый нас от всякаго зла, скорби и печали: огради от всякия напасти, клеветы человеческия и навета вражия; немощным и болящим здравие даруй; кающихся грешников прости и от плена страстей свободи; отступившия от православныя веры и погибельными ересьми ослепленныя светом богопознания просвети и святей Апостольстей Церкви причти. Молим Тя, умиленно, сохрани и помилуй пастырей Церкви Православныя и всех верных чад ея; утверди житие наше в мире; управи пути и советы наша в правде, во еже открытися в них Царству Христову: даруй нам кончину христианскую, безболезнену, непостыдну, мирну, Божественных Таин причастну, и Сама нам в час той предстани и спаси посреди мытарств воздушных от мрака и скорби лютыя; в страшный же день Суда сподоби ны стати одесную Сына Твоего Христа Бога нашего. Молим Тя, Дево Всепетая, призри благосердием Твоим на обитель сию и сохрани ю до века целу и неврежденну, да выну чистотою возвышается и славится в ней величество Единосущныя Троицы и Твое препетое и преблагословенное имя во веки. Аминь.

 

Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Козельщанская» глас 4

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

А́нгел вопия́ше Тебе́, Де́во Чи́стая: ра́дуйся! Мы́ же, что́ Ти́ принесе́м, Блага́го Царя́ Блага́я Ма́ти, я́ко яви́ла еси́ на́м в сия́ после́дняя времена́ сокро́вище неоску́дное — чудотво́рную ико́ну Твою́ на освяще́ние и исцеле́ние ду́ш и теле́с на́ших.

Ты́ бу́ди на́м утвержде́ние и в беда́х ско́рое заступле́ние, Цари́це Небесе́ и земли́, на Тебе́ наде́емся, непреста́нно моля́ще Твою́ благосты́ню.

Я́ко стра́ждущей Мари́и ско́ро яви́ла еси́ ве́лию ми́лость Твою́, Пречи́стая Де́во, та́кожде не отступа́й, Милосе́рдая Богома́ти, и от на́с, благода́тное утеше́ние в беда́х и злоключе́ниих су́щим подаю́щи, да Тя́ при́сно велича́ем.

Я́же Бо́га Сло́ва челове́ком пресла́вным Твои́м Рождество́м соедини́вшая, Де́во Богоневе́сто, утоли́ церко́вныя собла́зны и пода́ждь ми́р ми́рови, я́ко Блага́я.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Бога́тство духо́вное неиждива́емое дарова́ла еси́ рабо́м Твои́м, Жи́знь ро́ждшая, Пренепоро́чная Чи́стая Де́во, ико́ну Твою́ свяще́нную, ея́же прославле́ние све́тло пра́зднующе, ве́рнии, избавля́емся от вся́ких бе́д и ско́рбных обстоя́ний.

Свята́я Влады́чице Пречи́стая Бо́га на́шего Ма́ти, все́х Творца́ неизрече́нно ро́ждшая, моли́ всегда́ бла́гость Его́ страсте́й на́с изба́вити и оставле́ние грехо́в на́м дарова́ти.

Не оскуде́й, Пренепоро́чная Де́во, моли́твами Твои́ми и сохрани́ ста́до Твое́, е́же собра́ти благоизво́лила еси́, Ма́ти Пастыренача́льника Го́спода Иису́са Христа́, да ни еди́на поги́бнет от ове́ц Твои́х.

О, Богоблаже́нная Де́во, простри́ всеблагомо́щную десни́цу Твою́, во е́же помощи́ на избра́ннем пути́ жития́ и́ноческаго, вве́рившим спасе́ние свое́ оби́тели Твое́й и моли́ся приле́жно Сы́ну и Бо́гу Твоему́ спасти́ся ста́ду Твоему́ невреди́му.

Седа́лен

Ри́торов глаго́лы не довле́ют воспе́ти по достоя́нию, о, Ма́ти Бо́га на́шего, ди́вная чудеса́ и неисчисли́мая благодея́ния Твоя́ от ико́ны сея́ явля́емая, мы́ же во смире́нии се́рдца та́йно веща́ем Ти́, А́нгелов Честне́йшей: ра́дуйся, Благода́тная, пребу́ди, Милосе́рдая, с на́ми неотсту́пно во ве́ки.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Ки́й у́м пости́гнути возмо́жет си́лу благода́тных исцеле́ний, исходя́щую от ли́ка Твоего́ свята́го, в Боже́ственнем се́м хра́ме пребыва́ющаго, слепе́ц бо Иоа́нн, подо́бно ева́нгельскому слепцу́, ве́рою кре́пкою и моли́твою непрестаю́щею взыва́ше к Тебе́, Многоми́лостивой Цели́тельнице, да отве́рзутся о́чи его́, и исцеле́н бы́в а́бие и узре́в све́т, умиле́нно возопи́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Озари́, Всепе́тая Де́во, чи́стшая све́тлостей со́лнечных, слепотству́ющий у́м на́ш ра́зумом и́стиннаго Богове́дения, да не поги́бнем лю́те во гресе́х на́ших: по́мыслы благоче́стия сердца́ на́ша просвети́, да, спа́сшися Тобо́ю, ра́достно возгласи́м: сла́ва си́ле, сла́ва и милосе́рдию Твоему́, Го́споди, Благоде́телю Всеблаги́й.

Чу́до бя́ше зре́ти, ка́ко и́нокиня оби́тели сея́, зело́ разсла́блена, сподо́бися лобыза́ти цельбоно́сную ико́ну Твою́, Ма́ти Бо́жия, во мгнове́ние о́ка ощути́вши кре́пость теле́сную и соверше́нное здра́вие, со умиле́нием вопия́ше: сла́ва си́ле, сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Го́споди Преми́лостиве.

Мо́лим Тя́, я́же пре́жде ве́к избра́нная в Ма́терь Го́спода, исцели́ разсла́бленныя грехо́м ду́ши на́ша, оживи́ росо́ю покая́ния серде́чнаго и моли́твы сле́зной, укрепи́ в сердца́х рабо́в Твои́х ве́ру и́стинную и любо́вь нелицеме́рную, да сподо́бимся по́двигом до́брым подвиза́тися, ве́ру непоро́чну соблюсти́, житие́ ми́рно сконча́ти, хва́ляще Го́спода: сла́ва долготерпе́нию Твоему́, Спа́се на́ш.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Ни у́м А́нгельский, ниже́ язы́к челове́ческий возмо́жет изрещи́ мно́жества зна́мений ди́вныя по́мощи Твоея́, Пренепоро́чная Влады́чице, подава́емыя ро́ду челове́ческому в ну́ждах душе́вных и теле́сных: благодея́ния Твоя́ па́че зве́зд небе́сных сия́ют во все́м ми́ре Твое́м. Те́мже у́бо приими́ благода́рственная моле́ния сия́ недосто́йная, непреста́нно сла́вимая Го́рними Си́лами, Богоневе́стная Де́во.

Ко́ль чу́дны дела́ Твоя́, Го́споди, се́ бо, я́ко со́лнце, ми́рови возсия́ пречестна́я ико́на Преблагослове́нныя Ма́тере Твоея́, ве́рных мы́сли просвеща́ющи велича́ющих Тя́, Христе́, при́сно.

Се́й святы́й де́нь ра́достный, Богому́дреннии, прииди́те пе́сньми и пе́нии духо́вными воспое́м све́тло, ны́не всеблаголе́пно зря́ще хра́м Пречи́стыя ико́ною светови́дною украша́емь, я́ко пребыва́ние сла́вы Присноде́вы зде́ яви́ся. Мо́лим Ти́ ся́ приле́жно, Богороди́тельнице, я́ко су́щей с на́ми Твое́ю благода́тию озари́тися на́м.

Ны́не Не́бо и земля́ весели́тся и чи́ни А́нгелов и челове́ков собра́ние, изря́дно пра́зднующе, воспои́м Христа́, дарова́вшаго на́м Боже́ственное наслажде́ние — о́браз Сво́й свяще́нный и Пречи́стыя Ма́тере Своея́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ Ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Досто́йно е́сть велича́ти Тя́, Богоро́дицу, дарова́вшую пречи́стый о́браз Сво́й в по́мощь и Боже́ственное заступле́ние святе́й оби́тели се́й от вра́г ви́димых и неви́димых.

Досто́йно е́сть велича́ти Тя́, Я́же в Вы́шних Престо́лу Живонача́льныя Тро́ицы в моли́твах о на́с предстоя́щая, от А́нгел воспева́емую Де́ву Пречи́стую и от земны́х я́ко Богоневе́стную Ма́терь при́сно прославля́емую.

Велича́ем Тя́, Пресвята́я Де́во, и почита́ем светоно́сный о́браз Тво́й, его́же во утвержде́ние оби́тели сея́ положи́ла еси́, да пребу́дет непрекло́нна в ве́к ве́ка от смяте́ния ересе́й.

Все́й земли́ Росси́йстей возсия́ свы́ше да́нный благоче́стно покланя́емый о́браз Тво́й честны́й, Богоизбра́нная Отрокови́це, и Боже́ственною благода́тию покрыва́ется оби́тель Богома́терня, ве́рно Бо́га прославля́ющая.

Конда́к, гла́с 3.

Боголе́пно во смире́нии красу́ется оби́тель Красного́рская, осеня́емая и спаса́емая преди́вным о́бразом Влады́чицы Пречи́стыя, Небесе́ и земли́ Цари́цы Богоро́дицы, от него́же исто́чники благода́ти и ча́ша чуде́с оби́льно излива́ются, и усе́рдно притека́ющии исцеле́ния ве́рою прие́млют, и неве́рнии ве́рою кре́пкою се́рдца исполня́ют и мы́, раби́ Твои́, Богома́ти, благода́рне вопие́м Ти́: ра́дуйся, Предста́тельство христиа́н непосты́дное и оби́тели Твоея́ красото́ и ра́дование.

И́кос.

Высоту́ Небе́снаго жития́ и сла́вы присносу́щныя Боже́ственное осия́ние да́руй рабо́м Твои́м, любоблагоутро́бная Ма́ти Де́во Мари́е, и сподо́би соверши́ти пресла́вное торжество́ во све́те добродея́ний и помышле́ний, духо́вно сия́ющих, свы́ше бо облагода́тствовала еси́ живоно́сный о́браз Тво́й, Богоизбра́нная Неве́сто, и, я́ко луча́ми со́лнечными, чуде́сными зна́мениями согрева́еши сердца́ благоче́стно почита́ющих и ве́рою покланя́ющихся, я́коже Тебе́ Само́й су́щей с на́ми, святе́й ико́не Твое́й, ю́же неви́димо со стра́хом окружа́ют от Небе́с ли́к А́нгел святы́х: сия́ у́бо, я́коже луна́ по́лная пресве́тлая в нощи́, отго́нит тьму́ боле́зней и скорбе́й, и́же жела́нием серде́чным умиле́нно притека́ют ко благосе́рдию Твоему́, ра́дующеся о Боже́ственней благода́ти, велича́ют Тя́, зову́ще: ра́дуйся, предста́тельство христиа́н непосты́дное и оби́тели Твоея́ красото́ и ра́дование.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г благослове́н еси́.

Да сликовству́ет церко́вной све́тлости любо́вию Боже́ственною А́нгельское во́инство, Богому́дренно воспева́юще: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Па́че вы́шних ликостоя́ний вознесла́ся еси́, Влады́чице, еди́на бы́вши Ма́ти Вседе́теля, те́мже у́бо ра́дующеся, взыва́ем: благослове́нна Ты́ еси́ в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.

Це́рковь земноро́дных торжеству́ющи ра́дуется, зря́щи Боже́ственную ико́ну Ма́тери Госпо́дней, и единому́дренно воспева́ет: благослове́нна еси́ Ты́, Влады́чице Пречи́стая, просвети́ ны́ све́том Сы́на Твоего́.

По́честь и поклоне́ние вознося́щи Тебе́, де́вственная Похвало́, о Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тва́рь, А́нгельский собо́р и челове́ческий ро́д, досто́йно взыва́ющи: благослове́нна еси́ Ты́, Влады́чице, Де́во Неискусобра́чная.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́, Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть: тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Луча́ми све́та у́мнаго освеща́емь, Боже́ственный до́м Тво́й осеня́ет ны́не все́х о́блаком Ду́ха Свята́го и освяща́ет ве́рныя, согла́сно пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Че́сть и сла́ву стяжа́вше священнопи́санный о́браз Богоро́дицы и Предве́чнаго Богомладе́нца Христа́ Жизнода́вца, со благогове́нием притеце́м, ве́рнии, воспева́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Умиле́нно про́сим Тя́, Влады́чице, освяти́ Боже́ственною благода́тию Твое́ю, на́с, моля́щихся, и ополче́ньми непобеди́мыми А́нгел Свои́х огради́ оби́тель Твою́, враго́в свире́пство покаря́ющи, да благослови́м Го́спода во ве́ки.

Це́рковь Свою́ обручи́вшаго Себе́ Кро́вию честно́ю Боже́ственнаго Младе́нца Иису́са Христа́ и Пречи́стыя Ма́тере Его́ свяще́нное изображе́ние любе́зно лобыза́ем и мо́лим, сподо́би на́с, Христе́ Спа́се, воскресе́ние улучи́ти вопию́щих: благослове́н еси́, Го́споди, во ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный, да взыгра́ется Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Богонача́льным манове́нием свята́я ико́на Твоя́, Влады́чице, от ле́т дре́вних храни́мая, ны́не, я́ко ча́ша, благода́ть Твою́ оби́льно излива́ющая, е́сть достоя́ние оби́тели Твоея́, те́мже благоче́стно прославля́юще Тя́, Богоро́дице, досто́йно велича́ем.

Я́коже дре́вле во́лны морски́я и бу́рю уста́вила еси́, Богоро́дице, егда́ чу́дный о́браз Тво́й, ше́ствоваше по Ру́сскому мо́рю ко бре́гу Оте́чества на́шего, та́ко и ны́не мо́лим Тя́, Богоневе́сто, укроти́ во́лны неве́рия, ересе́й и раско́лов, да Тя́, Бо́жию Ма́терь, испове́дающе, Це́рковь во ве́ки велича́ет.

Из ро́да в ро́д храни́мая святы́ня — о́браз се́й честны́й, мо́лим Тя́, Цари́це Преблага́я, да бу́дет во освяще́ние и исцеле́ние и спасе́ние ду́ш и теле́с на́ших, да Тя́ во ве́ки велича́ем.

При́зри благосе́рдием Твои́м, Всепе́тая Де́во, на лю́ди Твоя́, цельбоно́сному о́бразу Твоему́ покланя́ющияся, я́коже Тебе́ Са́мой, на не́м изображе́нной, Ма́тери Госпо́дней и Преве́чному Младе́нцу Твоему́, Его́же любо́вию объя́ла еси́ на пречи́стых ру́цех Твои́х, моли́, да сохрани́т оби́тель сию́ неврежде́нну, да Тя́ во ве́ки веко́в велича́ем.

Свети́лен

Де́нь светлопра́зднственный и весе́лия испо́лненный яви́ся дне́сь: воспо́йте Го́сподеви пе́снь хвале́бную в це́ркви преподо́бных, я́ко благоволи́ Госпо́дь в лю́дех Свои́х просла́вити чу́дную ико́ну Ма́тере Своея́, исцеле́ния все́м источа́ющую, ко́ль страшна́ дела́ Твоя́, Христе́, и кто́ возмо́жет изрещи́ милосе́рдие Твое́.

Почитание святыни в Никольском мужском монастыре, г. Гомель

Главной святыней Никольского монастыря является список Козельщанской иконы Божией Матери, установленный над Царскими вратами Никольского храма. Эта икона была келейной иконой игумений Козельщанской обители. Игуменья Феофания (Зонова), последняя настоятельница Козельщанского монастыря, незадолго до своей смерти передала эту икону на хранение архимандриту Антонию (Кузнецову), который был преданным почитателем этого образа. 19 февраля 1997 года в Никольском монастыре было учреждено пение акафиста в честь Козельщанской иконы Божией Матери за вечерним богослужением еженедельно по средам.

В монастырской летописи под 9 июня 1999 года есть запись: «В сей день рачением настоятеля – отца архимандрита Антония, в иконостасе над Царскими вратами была устроена Козельщанская икона Божией Матери, спускаемая для поклонения». С этого времени на вечерних службах каждую среду, субботу и воскресенье, а также после воскресной поздней литургии, Козельщанская икона опускается для поклонения верующих. Многие богомольцы из усердия, по обету или в благодарность за исцеления жертвуют на икону различные украшения.